Київщина досі охоплена тлінням торфовищ

Станом на ранок 1 листопада 2015 року у Київської області триває гасіння 10 локалізованих осередків тління торфу на загальній площі близько 43,63 га. Про це повідомляє сайт "Українська правда. Київ" з посиланням на Держслужбу з надзвичайних ситуацій. Виявляється, що досі горить торф у 6 районах області: Вишгородському, Бородянському, Баришівському, Іванківському, Броварському та Переяслав-Хмельницькому.
У цілодобовому режимі гасять торфовища 151 особа та 41 одиниця техніки. Як відомо, на ранок 24 жовтня на Київщині горіло близько 102 га торфу. 26 жовтня площа торф’яних пожеж у Київській області становила 67,5 га. Вранці 27 жовтня площа горіння торф’яників у Київській області зменшилась до 51,75 га. Але 28 жовтня загальна площа тління торфу зросла до 55 га.
29 жовтня торф тлів на площі близько 49,5 га. Столичні еклоги переконані, що пожежі на торфовищах у Київській області можуть зупинити бобри – вони будують дамби, що сприяє затопленню територій, де тліють торфовища.
Проте, низка експертів висловила думку про те, що спалахування торфовищ може мати цілком умисний характер, адже видобуток цього корисного добрива відбувається не завжди з дотриманням встановленого законодавством України порядку та із порушенням регламенту робіт й протипожежної безпеки.
Слід відзначити, що комерційна вартість торфу нині значно зросла і становить вже понад 200 грн. за куб.метр. Втім, брикетований торф є ще й не менш ефективним опалювальним засобом, ніж вугілля, яке Україна змушена закуповувати на захопленому окупантами Донбасі не тільки для потреб теплових електростанцій, але й для населення. Енергетична цінність торфу принципово дозволяє фактично відмовитися від опалення помешкань за допомоги значно більш коштовного у видобутку та транспортуванні вугілля, не кажучи вже про природний газ.
Не виключається, що підпал торфовищ та дезорганізація роботи підприємств, що спеціалізуються на його видобутку, вельми вигідна тим урядникам та олігархам, які мають прямі прибутки від продажу так би мовити традиційних корисних копалин.
Також, за даними українських вчених, торф у переважній більшості зон промислового видобутку придатний для переробки на біопаливо зі значним октановим числом, що із незначною модернізацією двигунів, може масово використовуватися для внутрішніх потреб перевезення пасажирів громадським транспортом, інших вантажоперевезень.   

"ПОД!ЛЬСЬКИЙ В!СНИК"
Share on Google Plus